Hej!
Nu är de flesta tillbaka igen i skolan. Jätteroligt tycker vi att få träffa de igen som varit sjuka.
I veckan har vi även fått njuta av härligt vårväder med sol och värme.
Vi har i matematiken arbetat klart med kapitel 9 och nästa vecka kommer vi börja med nytt kapitel som handlar om lästal.
I svenskan har vi den här veckan arbetat med bokstaven J. Vi har även tränat med våra lärpar på att återberätta en text med hjälp av sekvensbilder, början, handling och slut. Vi har gjort DLS test som alltid görs i årskurs 1, där man kartlägger barnens läs och skrivförmåga. Utifrån det kan jag ännu mer anpassa undervisningen utifrån allas förutsättningar.
I NO denna vecka har vi pratat vårblommor och skrivit en liten bläddra med fakta om blommans delar. Vi pysslade även lite vårblommor som kan pryda våra väggar.
Nästa vecka är det kort skoldag på tisdag, 28/4. Eleverna slutar då kl 12.20.
Den 1/5 är en lovdag och måndagen den 4/5 är det studiedag. Skolan är då stängd men fritids öppet som vanligt.
Vi vill påminna er om att om att hålla ert barn hemma om de har någon form av förkylningssymptom. Ibland är det svårt att avgöra om det är allergi eller snuva men rekommendationerna är ändå att hålla sig hemma oavsett.
Nästa vecka får vi en ny elev till klassen. Han kommer att börja i blå grupp. Välkommen!
Vi önskar en trevlig helg! /Anna G, Therese, Simon och Anna Å
fredag 24 april 2020
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Schoolsoft
Hej! Från och med idag är vår blogg flyttad till Schoolsoft. Där kommer vi i fortsättningen skriva all information till er. På schoolsoft ...
-
Den här veckan har mycket fokus varit på barnboksveckan. Vi har läst extra mycket, både högläsning och barnen har läst själva. Vi har starta...
-
Nu är det redan snart andra advent och vi har idag tänt det andra ljuset i adventsljusstaken. Vi har börjat med en liten julbok där vi klist...
-
Se Vårdguiden När du blir magsjuk Det finns en del du kan göra för att minska risken att smitta andra, om du är magsjuk: · ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar